Asa ca ei, si noi


Long time no see. Write, sorry…

Oamenii sunt liberi sa faca ce alegeri vor, nu-i asa? Oamenii aleg daca vor sau nu sa se dea dimineata jos din pat la o anumita ora, ei aleg daca si cu ce au chef sa se imbrace, ei aleg daca si cu cine isi beau cafeaua de dimineata… Si, cel mai suprinzator este ca tot oamenii aleg daca si cum isi traiesc viata. Nici n-ai fi stiut daca nu ti-as fi spus, nu?🙂

E deja banal felul in care ne temem sa ne conducem singuri vietile, adeseori. Nu multi sunt aceia care spun „Eu vreau sa-mi dau demisia si sa fac altceva. Vreau sa continuu sa pictez pentru ca asta-mi place mie si asta ma defineste!” si in urmatoarele secunde au stabilit ca exact asa vor face… din urmatoarea zi. Cei mai multi dintre barbati sunt, aparent, mai in masura sa ia decizii radicale ( ca in exemplul de mai sus) si sa-si schimbe traiectoria cu ceva grade bune, astfel incat viata lor sa ia o cu totul alta intorsura. Femeile, pe de alta parte, nu-si asculta instinctele.

De cate ori nu a simtit o femeie ca o decizie ar fi fost mult mai potrivita decat alta, ca sotul sau iubitul ei greseste cand alege un anume drum pentru excursie, sau cand simte ca ar fi facut un lucru mai bine decat seful ei? Barbatii sunt avantajati de sindromul „cu capul inainte, mars!” si eu ii invidiez pentru asta. Poate ca nici eu nu-mi ascult instinctele atat de bine precum as vrea sa cred, dar macar mi-ar placea sa ma arunc de la etaj si apoi sa vad pe ce cad cand ajung jos; cam asa se explica si felul de a (re)actiona al barbatilor. Semenii nostri masculi nu au puterea, dau au inconstienta necesara sa ia decizii ( chiar si pripite) in timp ce femeia analizeaza variantele pe care le are la dispozitie. Este ( cica) testat de psihologi cu studii multe ca femeile sunt mai bune la analizarea situatiilor, cumva in subconstient, si ca simt evenimentele din jur intr-o alta maniera decat barbatii, ceea ce le permite sa ia deciziile cele mai bune; asta daca vor si daca au curajul sa spuna ca ideea pe care o are ea, femeia, e mai buna, si ar trebui pusa in aplicare. Dar, asa cum stim, de cele mai multe ori, femeia se ascunde in spatele ideii ca „facem ca el, ca are mai multa experienta in domeniu, si nu-i pot suprima functia”. Well, that’s cute, but it’s WRONG!🙂

Sunt convinsa ca daca am avea mai mult curaj, am conduce lumea. If I’d rule the world… Nu ma astept ca de maine dimineata sa schimb ordinea in care ma dau jos din pat, ma spal si-mi beau cafeaua, nici drumul pe care-l fac pana la serviciu, dar ma astept ca in cel mai apropiat viitor sa fiu in stare sa controlez un pic (si) mai mult deciziile celor din jur, cu privire la starea existentei mele ( si nu doar atat). Mai visez la o viata de aia ca in filme, dar ratiunea se impune inca vehement in fata intuitiei, si mai astept un pic sa ma fac mai mare si sa iau mai bine in maini fraiele destinului personal. Cu ocazia asta, numai bine poate mai conving cateva surate sa mi se alature, sa le aratam noi lor ca si noi putem infileta un surub si putem pune o caramida puternica la temelia vietii celor din jur ( si fara sa ne gandim prea mult la asta)🙂

1 comentariu (+add yours?)

  1. corina
    Noi 03, 2010 @ 15:01:30

    interesant

Lasă un răspuns

