Alfa vs. Beta


Nu-i asa ca-ti vine sa-l mananci din priviri? ( aviz femeilor)

Ei bine, desi pare tentant, extraordinar de tentant, nu-i bun. Nu-i bun, si cu asta basta. Acum o sa va intrebati toti/ toate daca sunt cumva nebuna, daca am luat-o razna, daca mi-am schimbat orientarile sexuale sau daca am baut gaz sau orice alta otrava si nu mai judec corect si lucid. Nu, nici una dintre variantele astea nu sunt valabile. Ii spuneam intr-una din zile iubitului meu ca el e baiat bun. Adica Alfa.

Barbatii Alfa sunt aceia care te iubesc pana in maduva oaselor si care iti mai si arata asta. Desigur, si barbatii Beta te-ar putea iubi daca nu s-ar iubi atat de mult pe ei si, in cazul asta, evident ca nu mai au loc sa mai iubeasca si pe altcineva la fel de mult. Tocmai de aceea, nu vei vedea aproape niciodata un barbat Alfa la sala. Sau poate ca daca e la sala e cu iubita lui, sau imediat dup-aia se intalneste cu ea si trage repede de fiare sa-i arate cat a lucrat muschii aia pectorali si bicepsii ca sa o poata tine mai bine in brate. Barbatul Alfa mananca alaturi de tine orice inghetata, bea vin rosu ca stie ca si tie-ti place, iti gateste cand nu ai tu timp sau chef sa o faci si stie vreo doua retete de prajituri pe care nici mama ta nu le-ar face atat de bine. Poate nici bunicii nu i-ar reusi performanta. Evident, ale lui sunt cele mai bune pentru ca le pregateste din inima. Stiu cum e.

Barbatul Alfa se gaseste prin cluburi, dar nu inconjurat de femei. Poate ca daca e asa, cel mai probabil sunt sora, verisoara, nepoata, prietena cea mai buna… nicidecum potentiale iubite, pentru ca el nu e interesat de alte femei, ci doar de tine. Si in niciun caz nu se va uita frumos la barbatul din spatele tau care iti admira… pantalonii scurti sau tocurile. Nu, cu siguranta ca daca va ajunge la mai aproape de 60 de cm de tine ii va spune politicos ca a incalcat teritoriul si ca se afla in pericol de… evacuare a intreg spatiului de dans. Barbatul Beta e atat de preocupat sa danseze sau sa-si etaleze ultima colectie de camasa/ curea/ pantofi/ ceas incat nici nu va observa cand tu te certi cu un necioplit care ti-a varsat cocktailul pe rochita aceea diafana pe care ai cumparat-o special pentru acea seara… in care, desigur, ar fi trebuit sa te soarba din priviri, sa te adulmece ca un catel infometat si sa te dezbrace din priviri… N-ai sa vezi; cauta un Alfa daca vrei tratamente de astea, Beta e preocupat cu rochia prietenei tale, care e putin mai transparenta decat a ta, si se vede… de asta a observat, ce ai?!

Alfa e aproape tot timpul acolo cand ai nevoie de el ( spun aproape pentru ca are si el momente in care nu poate fi langa tine din motive obiective: serviciu, parinti, amici, neamuri si alte alea). Beta e preocupat de obicei sa-si lucreze musculatura ( bine definita, de altfel), sa-si probeze perechea cea noua de blugi, sa bea o cafea cu prietenul lui care tocmai si-a cumparat o masina noua si pe care trebuie sa o testeze neaparat… in fata unei cafenele de pe Dorobanti; ca doar locul potrivit pentru o masina noua nu e altundeva, decat in parcare, la sosea, unde-l vede pitzipoancele. De altfel, Beta nu e un baiat rau. Ar vrea sa primeasca de la iubita lui tot ce primeste Alfa, numai ca nu stie cum sa ceara. Adica, mai simplu, in loc sa se preocupe de lucrurile cu adevarat importante pentru o femeie, e mai preocupat de ce crede el ca vrea ea si mai putin de ce vrea ea cu adevarat. Big mistake. Desi, in toate astea, aflam si paradoxul: Beta nici macar nu-si da seama de ceea ce face gresit, sau, mai bine zis, diferit de Alfa. In tot timpul asta, Beta il acuza pe Alfa si face misto de el ca e geek, ca nu stie sa agate o fata, ca nu are o masina misto, ca se imbraca naspa, ca nu iese in cluburile alea jmekere… de astea; dar va zic eu: Alfa areo masina mai buna decat Beta pentru ca apreciaza valoarea, merge in cluburi mai misto decat Beta pentru ca stie ce-i aia muzica buna, se imbraca foarte misto pentru ca nu se impopotoneaza ca un papagal si nici nu-si pune pene-n cap daca n-are, si, pe deasupra, pune mana pe cele mai tari femeie pentru ca DOAR asa se simt apreciati la adevarata lor valoare.

Fetelor, lasati prostiile la o parte si reorientati-va, in cazul in care n-ati facut-o deja. Desigur, ce spune eu nu-i lege, iar fiecare regula are si exceptia ei. De altfel, sunteti toti liberi sa incercati. Eu am facut-o!😉

22 comentarii (+add yours?)

  1. Sanda Cojocaru
    Mai 06, 2010 @ 18:33:48

    din fericire am avut parte de o majoritate de alfa la viata mea🙂 singurul beta cu care am fost statea in baie la oglinda mai mult decat mine, si, iti zic eu, nu e un semn bun :))

    mi-a placut mult cum ia-i impartit. as mai adauga ca trebuie sa cautam ceea ce meritam in viata, si chiar sunt unele femei care merita masculi beta🙂

  2. Alexandra
    Mai 06, 2010 @ 18:37:26

    Daps Sanda, ai dreptate!
    E adevarat ce spui si sustin cu inca un argument: sunt si femei alfa si beta, dar despre ele intr-o alta poveste.🙂
    Pup la tine!

  3. teo
    Mai 06, 2010 @ 19:20:21

    Sandra, un mic retus….toti PRIMIM cea ce gasim si nu de fiecare data e cea ce cautam! Astept cu sufletul la gura versiunea feminina la articol :))

  4. Traquilitas
    Mai 07, 2010 @ 14:40:15

    Da’ un hibrid nu se poate? Adicatelea sa se poarte ca Beta si sa arate ca Alfa?🙂

  5. Alexandra
    Mai 07, 2010 @ 16:25:17

    Adica sa se poarte ca Alfa si sa arate ca Beta… Desi Alfa nu arata rau…😉

  6. Dorinel
    Mai 08, 2010 @ 12:09:53

    Nu cumva e dovada de egoism din partea unei fete sa ii ceara Alpha-ului sa-si traiasca viata dupa asteptarile, cerintele si dorintele ei? Mi se pare lipsit de personalitate si caracter cel care face toate doar pentru ca ii place ei sa le faca pe toate. Si daca le face fiindca ii place lui DEOARECE ii place ei atunci mi se pare chiar si putin disperat.

    O relatie cu prea mult bine e una trecatoare. Ce credibilitate va mai avea Alpha-ul in eventualitatea unei certi? Zero. Cred ca o relatie e cel mai bine definita printr-o serie de compromisuri reciproce, nu unilaterale.

    Un Alpha e ideal pentru o fata fiindca nu implica multe batai de cap, cel putin nu la inceput. Dar o fata care nu e dispusa sa lupte pentru relatie fiindca le primeste pe toate pe tava e una care, in timp, va avea de suferit.

    Si nu, nu sunt Beta. Nu ma dau deloc Beta. Nu sunt nici Alpha. Sunt realist. Iar daca eu nu mai cred in dragoste am pretentia ca nimeni sa nu creada in ea. :))

    Gata.
    Faine articole, am si eu unde sa imi exteriorizez frustrarile :))

    Servus no,
    D.S.

  7. Alexandra
    Mai 08, 2010 @ 17:10:23

    Servus no si tie!
    Da’ sa stii ca eu nu am scris acolo ca o fata este usor cucerita de un Alfa si ca totul e prea simplu. Nu, dupa ce o cucereste, fara sa fie deloc disperat, precum un Beta ( apropo, am vazut/ trait Beta mult mai disperati decat Alfa), se poarta frumos cu ea pentru ca asa VREA EL! Aici e diferenta. Beta se poarta frumos cu ea si asa cum vrea ea, daca o face, pentru ca asa vrea EA, nu EL. Aici intervine diferentierea.
    Si da, relatia sanatoasa dintre o EA si un ALFA are parte si de certuri, ca nu traiesc neaparat ca-n Pampas😉 Dar, pana la urma, tragand linie si adunand, e mult mai frumoasa si sanatoasa o relatie cu un Alfa decat cu un Beta. Cel putin din punctul nostru de vedere, ca noi ii alegem…
    q.e.d.😀

  8. Dorinel
    Mai 08, 2010 @ 19:21:17

    Alpha, Beta, Delta, Theta sau Omega, nu v-ati saturat sa fiti in continuare lipsite de initiativa? De ce sa fie fata cucerita de un Alpha? De ce nu fata sa cucereasca un Alpha? Cu atat mai mult cu cat, banuiesc, exista foarte putini astfel de nefericiti si o foarte mare cerere :))

    O relatie fericita, in conditiile societatii in care traim, e doar o iluzie. Pacat de timpul pe care cei doi participanti la relatie il pierd in cadrul acestei relatii. Timp care, in alte coonditii, putea fi umplut cu alte lucruri mult mai incitante :))

  9. Alexandra
    Mai 08, 2010 @ 19:26:04

    De data asta chiar incerc sa-ti inteleg frustrarile. :))
    N-ai cu ce sa-ti pierzi timpul? Vrei neaparat sa ma contrazici? Cum am scris mai sus: ce spun eu nu-i lege!
    Asadar, posibil sa ai si tu dreptate, dar putin probabil.
    Pana atunci ( atunci nu stiu cand, dar „atunci”), mai suntem cateva care ne lasam cucerite si, in timpul asta, subtil, ii cucerim si noi pe ei.
    As fi tare curioasa sa-mi spui ce lucruri nu poti face tu in timp ce ai o relatie, si care sunt foarte incitatante de altfel…

  10. Dorinel
    Mai 08, 2010 @ 19:59:21

    Nu am cu cine sa ma cert :)) Sincer :)) Adica am, dar nu stie sa isi argumenteze asa fain opiniile. Si atunci apelez la tine. :)) Si da, oooo da, am o gramada de frustrari.

    Faptul ca eu am chef de cearta si nu am cu cine nu ia din meritul articolelor la care am lasat comentarii. Tot foarte faine au ramas.

  11. Alexandra
    Mai 08, 2010 @ 20:01:05

    :))) hahha, nu esti sanatos!
    Mda, e bine, ce sa zic?! Decat sa ne fie rau, mai bine sa ne fie bine!
    Te tzuc, take care! Ms pt aprecieri, din nou😉

  12. Traquilitas
    Mai 10, 2010 @ 00:31:41

    Eeee…sa-mi mai spuna mie careva ca femeile-s alea greu de inteles! Ca ma apuca si pe mine acu’ frustrarile si nervii capului, ca nu mai inteleg nimic!🙂

    Deci (ca sa incep disertatia in mod neaosh): Eu tre’ sa-l cuceresc pe el (saturata fiind de lipsa-mi de initiativa), dozandu-mi, totodata, initiativa, ca nu cumva sa par disperata/agresiva si sa-l spariu pe baiat. Da’ aici intervine o problema in rationament: 1. daca e Alfa, o sa-l debusolez completement, ca el e invatat sa ma cucereasca el pe mine, nu viceversa; 2. daca dau peste Beta, nu fac decat sa il ajut sa-i creasca pipota-n el precum o pita ardeleneasca („iaca inca una care o picat ca musca la vederea muschiului meu de zeu).

    Drept urmare, daca chiaaar nu ma mai suport ca-s pasiva, tre’ sa cuceresc, da’ mai cu perdea, sa nu se prinza baiatu’. Adicatelea sa-l manipulez, cum ar veni, ceea ce n-as putea sa fac fiin’ca nu e etic.

    Acuma zi tu, Dorinel, de ce sa stricam noi legea firii si sa-l impiedicam pe barbat sa fie vanator? Ca daca nu „munceste” nu apreciaza „vanatul”🙂

  13. Dorinel
    Mai 10, 2010 @ 23:13:14

    Ba sa stii ca apreciem mai mult pe cele care nu se limiteaza la eternul si plictisitorul: „eu mi-s fata faina, fa-ma sa te plac”. Dupa o anumita perioada ne saturam si noi de aceeasi rutina.

  14. topertzer
    Iun 05, 2010 @ 19:20:52

    o caracterizare si pt delta exista?

  15. Alexandra
    Iun 05, 2010 @ 19:55:52

    Pai am sa ma gandesc si la asta… Delta presupun ca se vrea a fi cumva o combinatie dintre Alfa si Beta, nu?!🙂

  16. andra
    Iun 23, 2010 @ 17:16:59

    mai deci esti total pe langa subiect..intai clarifica-ti termenii pe care ii folosesti ca altfel risti sa cazi in penibil deci e total invers ce ai scris tu acolo…barbatul alfa e acel macho arogant plin de sine alfa e prima litera in alfabetul grecesc deci inseamna ca el trebuie sa fie primu intr-o competitie si beta e geekul ala despre care vb tu deci scz dar articolul e chiar penibil

  17. Alexandra
    Iun 23, 2010 @ 20:25:51

    Este si asta o parere. Desigur, putem inversa Alfa cu Beta, nu-i o problema. In rest, nu te oblig sa citesti🙂

  18. Americanca
    Iul 20, 2010 @ 19:46:09

    Tocmai ti-am descoperit blogul si mi se pare foarte interesant. Mi-a placut articolul asta. Am intalnit si eu un fel de Beta, atat de preocupat de imaginea sa, de haine, de muschii sai, de epilat :)), de pensatul sprancenelor, incat eu si prietenele mele am inceput sa ne intrebam daca nu cumva e gay…. De la metrosexual la homosexual nu decat un pas uneori🙂

  19. Ovidiu G
    Aug 27, 2010 @ 09:37:12

    Conform descrieiri sutn Alfa . Where`s my cookie ??

  20. corina
    Noi 02, 2010 @ 15:01:42

    mare adevar graiesti

  21. monik
    Apr 02, 2011 @ 21:37:34

    dorinel,ar trebui sa ti pastezi comentariile pt tine…se vede k ai un coportament pt femeile „usoare”,kre nu stiu ce inseamna o femeie inabordabila:))

  22. Darkarian
    Iul 17, 2013 @ 11:47:53

    si cand te-ai trezit ce ai facut?….
    vise, maica….vise; la inceput am crezut ca faci misto…apoi am vazut ca e chiar serios ce crezi….ce ai descris acolo nu e un alfa…n-as spune nici macar ca e un beta….e doar un pui neintarcat ce incearca sa suga o tata si se orienteaza spre cea pe care o considera mai dulce….
    barbatul beta incearca sa iti faca toate poftele pentru ca te idealizeaza…Alfa…nu da doi bani daca stai cu el sau pleci…in fond tu esti cea care pierzi, el are o lista de asteptare…si da…se uita la prietena ta cu rochie mai transparenta….de ce? pentru ca poate…iar pe tine te apuca toti dracii dar parca, parca tot simti ca fara el nu poti….

Lasă un răspuns

