Ce ai face daca…?


Daca azi ar fi ultima zi din viata ta. Ce ai face?

Ai dona toti banii pe care-i ai? Le-ai cere scuze tuturor celor pe care i-ai ranit? Ti-ai suna toti prietenii si cunoscutii sa le spui cat de mult inseamna pentru tine? I-ai spune persoanei pe care o iubesti cel mai mult ce simti pentru ea, chiar daca nu mai e langa tine? Ai avea curajul sa renunti la tot ce ai pentru o clipa si o bucata de Nirvana? Ai incerca sa repari toate greselile? Ai spune tuturor ce simti la adresa lor? Ti-ai exprima frustrarile asa cum nu ai curajul sa o faci acum? Te-ai imbata de suparare? Ti-ai impacheta toate bagajele ca si cand ai pleca din lumea asta? Ti-ai aduna mizeria pe care ai facut-o si ai face curat? Ai scrie despre tine ceva ca sa nu te uite lumea? Te-ai speria ca te vor uita toti la un moment dat? Ce lasi in urma ta?

 Toata lumea functioneaza dupa aceleasi principii. Avm aceleasi reguli de functionare. Suntem previzibili. Daca intelegi si accepti aceste concepte, poti conduce lumea. Suntem, intr-o oarecare masura, ca animalele. Nu sunt pasarile migratoare previzibile? Nu sunt cainii previzibili? Ce se intampla cu un caine tinut in lant pe care il impungi cu un bat? Dar ce se intampla cu un caine caruia i te adresezi frumos si il hranesti si ii arati afctiunea ta? Exact. Toate astea, si multe altele, sunt lucruri pe care le invatam la scoala. Sunt atat de previzibile si arhi-studiate incat toata lumea le cunoaste. Le aflam inca din bancile scolilor generale. Dar un singur curs lipseste dintre toate: cel despre oameni. Nu ne invata nimeni, niciodata, cum trebuie sa te comporti cu oameni; cum sa-i faci sa te iubeasca, dar si sa te urasca; cum sa devii un prieten al oamenilor, dar si cum sa devii o persoana antipatica. Nu suntem invatati regulile de bun simt, nu ne invata nimeni care sunt regulile societatii si cum trebuie sa te comporti ca sa obtii ceea ce vrei. Putini sunt cei care stapanesc astfel de secrete. E adevarat ca daca le-am stii toti nu ar mai fi diferente in societate. Dar vrem oare sa-i lasam pe toti sa fie ca noi? Vrem noi sa fim oare atat de buni incat sa ne placa sa traim in armonie cu societatea si cu persoanele din jurul nostru? Daca am vrea cu adevarat sa ne fie bine tuturor, atunci am stapani toti regulile bunului simt stabilite si impuse de lumea in care traim. Dar, totusi, in timpul asta, suntem atat de egoisti incat vrem sa ne fie bine numai noua. Ne uitam urat la vecinul care ne-a luat locul de parcare, la cel care s-a bagat in fata cozii in timp ce tu stateai acolo de mai bine de 15 minute, ne uitam urat la tatal care isi bate copilul pentru ca nu e ascultator, ne uitam urat la mama care tipa dupa pruncul ei, ne uitam urat la unul care arunca gunoi pe strada, ne uitam urat la noi cand gandim rele despre altii.

Toate trairile noastre se ascund pe fata noastra, se ascund pe trupurile noastre; dar se ascund atat de prost, incat oricine ne poate vedea slabiciunile. Stiai asta? Nu stiai, ca daca stiai nu te mai uitai asa de urat acum. Sunt convinsa ca toti oamenii au nevoie de cursuri; au nevoie sa invete sa fie oameni. Nu sunt multi cei care stiu ca prin actiunile lor asupra altora ii determina pe ceilalti sa se comporte in anumite feluri cu ei insisi. Nu multi stiu ca daca vrei sa-ti faci bine, trebuie sa incepi cu ceilalti. Daca vrei sa te ajuti, trebuie sa-i ajuti pe altii. E simplu ca buna ziua. Daca intelegi principiile dupa care toate gandurile tale se materializeaza si nu mai raman simple energii, atunci poti sa-ti canalizezi toate eforturile sa-ti schimbi viata asa cum vrei. Nu degeaba se spune ca destinul, ca si viitorul, ti-l mai faci si singur. Intelegi acum?

Ce ai face daca azi ar fi ultima zi din viata ta? Ai face tot ce trebuie ca sa pleci linistit de aici? Daca da, de ce n-ai incepe tocmai acum? De ce sa nu faci de acum tot ceea ce ai face in cazul in care asta ar fi ultima ta zi aici? Every second counts ‘cause there’s no second try, so live it like you’ll never live it twice.

8 comentarii (+add yours?)

  1. Alexandra
    Ian 06, 2010 @ 18:57:39

    Buna intrebare … m-ai pus pe ganduri, eu cred ca as face o mega petrecere cu toti prietenii mei si as pune EU muzica (la cat mi-am/imi doresc sa fiu DJ-itza :P), si ne-am face praf toti, si la sfarsit ne-am spune lucrurile pe care n-am avut curajul sa le spunem vreodata, si crede-ma, ar fi doar lucruri bune. O sa mai cuget un pic pe tema si poate o sa aplic si eu subiectul asta intr-un post viitor, daca imi permiti, desigur.

    Pupa Ale pe ea!

  2. Alexandra
    Ian 06, 2010 @ 19:32:02

    Appo, am dat din „greseala” peste un blog foarte fain. Imi spuneai ieri ca ai vrea sa scri despre auto-motivare si chestii d’astea. Check it out! http://www.succesdublu.ro/

  3. Alexandra
    Ian 07, 2010 @ 15:59:44

    Sar’na! Ne apucam de documentare… incep sa pun si in practica planul… :* XOXO

  4. d3lphigab
    Ian 07, 2010 @ 17:20:16

    M-as ruga.

  5. Sky
    Ian 07, 2010 @ 21:48:06

    Daca ai stii ca ar fi ultima ta zi … crede-ma nimic din ceea ce ai zice, amice … ca ai face, n-ai face, fiindca o sa fi prea stresat sa mori …

    jehehehhe

  6. just1likeme
    Ian 08, 2010 @ 00:32:14

    as fura cea mai rapida/cele mai rapide masini ce le-as gasi prin Timisoara-asta e orasul mai la indemana-si as alerga mai repede ca vantul,ca gandul,ca moartea…as mai ramane doar eu…si clipa,si atunci cand probabil voi ajunge la capatul drumului-sper ca va fi bine!

  7. d3lphigab
    Ian 09, 2010 @ 01:38:10

    „Daca ai stii ca ar fi ultima ta zi … crede-ma nimic din ceea ce ai zice, amice … ca ai face, n-ai face, fiindca o sa fi prea stresat sa mori” de unde stii acest lucru? ai avut o asemenea zi vreodata?

  8. Ionut
    Ian 09, 2010 @ 12:53:29

    Ultima zi din viata mea…..as spune toate lucrurile bune tuturor celor pe care ii apreciez si la care tin, si carora, poate, ca nu am apucat sa le spun vreodata ce inseamna pentru mine. In nici un caz nu cred ca mi-as pierde timpul sa le spun celor care nu imi sunt prea dragi despre lucrurile gresite pe care le fac, au avut o viata intreaga sa isi dea seama. As mai face si toate lucrurile care imi creeaza o mare placere si bucurie.

Lasă un răspuns

