Ratacirile fetei nesabuite


Nu am mai citit Mario Vargas Llosa pana acum. Dar sunt convinsa ca il voi mai citi de acum incolo. Desi pe unii ii plictiseste stilul lui, pe mine cartea asta m-a tinut cu sufletul la gura. Presupun ca ar avea acelasi efect si asupra voastra, daca ati avea curiozitatea sa o cititi dupa ce va voi reda cateva pasaje. Puteti sa spuneti ca este un”manifest la cultura”, dar v-as recomanda sa o cititi… sau sa cititi, in general😀

Revenea mereu si mereu la acelasi subiect, cu pauze in care beam tacuti vin, fiecare cufundat in propriile ganduri. Oare era pervers sa ma intreb ce-l durea mai mult, plecarea ei sau golirea contului secret din Elvetia?

Nu fusese nicodata asa de jucausa ca in dimineata aceea. Si cred ca n-avea sa mai fie nici dupa aceea. Nu mi-o aminteam asa de spontana, abandonandu-se clipei, fara sa pozeze, fara sa-si inventeze vreun rol, inspirand caldura diminetii, lasandu-se prada luminii filtrate prin coroanele salciilor plangatoare si venerand-o.

A iesit din camera, fara sa-si ia ramas bun. M-am gandit ca era doar o toana trecatoare, dar n-am mai stiut nimic de ea toata saptamana urmatoare. Am asteptat-o zadarnic miercurea si vinerea urmatoare, insotit in singuratatea mea doar de mongolii razboinici. Cand am ajuns la Russel Hotel miercurea urmatoare, portarul indian mi-a inmanat o scrisoare. Ma informa sec ca pleca in Japonia cu David.

Mitsuko a luat initiativa de a vorbi despre fata nesabuita. A facut-o pe la mijlocul cinei, in modul cel mai firesc cu putinta, intrebandu-ma daca doream s-o sune pe compatrioata mea pentru a o anunta ca sosisem. Mai bine asa decat s-o sun eu, caci cavalerul cu care traia era, se pare, un Othelo japonez si poate chiar un asasin.

– N-o sa mori, am asigurat-o in soapta, sarutand-o usor pe par. Or sa-ti faca un control si daca ceva e in neregula, o sa te vindeci. O sa fii iarasi frumoasa, sa vedem daca in felul asta o sa ma faci sa te iubesc din nou.

Despre toate astea mi-a vorbit indelung, stand toata seara si o buna parte din noapte intinsi pe pat, ea cuibarindu-mi-se la piept. Se imbracase din nou. La rastimpuri tacea, ca eu s-o pot saruta si sa-i declar ca o iubesc. Mi-a spus toata povestea asta – adevarata, mult inflorita, total falsa?- fara dramatism, aparent obiectiva, fara auto-compatimire, dar, asta da, usurata, multumita, ca si cum dupa ce a spus-o, putea muri impacata. A mai trait inca 37 de zile, in care s-a purtat ca o sotie model, asa cum imi jurase in Cafe Barbieri. Cel putin cand durerile ingrozitoare n-o tintuiau la pat, sedata cu morfina.

„In vara anului 1950, Ricardo Somocurcio trece de la pantaloni scurti la pantaloni lungi. Petrecerile se tin lant in cartierul Miraflores din Lima, iar viata este traita in ritm de mambo. Pana cand Ricardo se indragosteste de Lily. Pentru totdeauna. O pierde si o regaseste, mereu sub un alt nume, in scenarii variate: Lima burgheza, apoi Parisul revolutionar al anilor ’60, Londra hippy din ’70, Japonia moderna. El este baiatul bun, care viseaza sa traiasca la Paris si crede ca intalnirile lor tin de destin. Ea este fata rea, o aventuriera calculata, care crede ca intalnirile lor tin doar de hazard.”

3 comentarii (+add yours?)

  1. TheMaggot
    Noi 20, 2008 @ 04:07:35

    este o lipsa de sensibilitate si delicatete, sa nu tinem cont de recomandari,….asa,….in general 🙂
    sigur, am sa ma interesez de acest roman seducator, da’ cum se numeste?

  2. Alexandra
    Noi 20, 2008 @ 14:02:31

    Pai… titlul postului credeam ca e de ajuns😀 Deci cartea se numeste „Ratacirile fetei nesabuite”- Mario Vargas Llosa

  3. TheMaggot
    Noi 20, 2008 @ 15:37:01

    oh!…..ratacirile astea….. 😀
    ….creeaza confuzie

Lasă un răspuns

