Daca ar durea prostia


Atunci ar urla toti ca din gura de sarpe. Asta nu e un post despre mine. E despre ei; toti cei care cred ca viata asta e compusa din bucati de femei si bani; sau barbati si bani; si pentru cei care traiesc viata ca pe o afacere. Viata e o afacere cu Dumnezeu, sau cu ceva mai presus decat noi… dar atat. Nu e o afacere intre noi, nu noi hotaram cine castiga si cine nu, nu noi dam premii si nu noi dam note de trecere sau de absolvire.

Revenind, daca pe unii i-ar durea prostia, cred ca ar fi deja internati in spital. Si unii dintre noi i-ar vizita, dar nu cu buchete de flori in mana, ci cu aparate de filmat, ca sa putem inregistra urletele, scancetele de durere sau schimonosirea fetelor… pentru posteritate.

As vrea ca si copiii mei sa creasca frumos, sa aiba parte de o lume in care nu prostia-i la putere. Ce e mai frumos decat sa ai un copil? Sa ai doi sau trei, ar spune unii. Eu as spune ca ar fi cel mai frumos sa ai un copil fericit, pe care sa-l poti creste in spiritul bunului simt, intr-o lume a valorilor morale si spirituale. Totusi, iubirea se plateste…

Devin subiectiva, chiar daca am scris ca asta nu este un post despre mine.

Adevarul e ca eu nu trebuia sa exist. Eu, asa cum unii ma stiu, am fost un fel de greseala… adica nu eram in plan; m-am incapatanat si am evenit plan cu bataie indelungata. Asa ca, dragii mei, care spuneti ca sunt incapatanata, acum vedeti de unde mi se trage… Mama s-a chinuit in travaliu 2 zile, de pe 28 noiembrie, cand avea termenul sa nasca, pana pe 30, la ora 12:00. Fix. Exact in momentul in care au inceput sa bata clopotele la biserica si sa dea ora fixa la radio, s-au auzit tipetele mele.

Traiam. Asa s-a nascut Alexandra… Iar numele provine de la o carte pe care a primit-o mama pe cand era gravida cu  mine: “Alexandra si Infernul” Cred ca e predestinat… Andreea vine de la faptul ca m-am nascut de Sfantul Andrei, iar bunicul nu concepea ideea ca eu sa nu am si nume de sfant. Asta e poveste mea, pe scurt.

Acum stau si cuget. Nu devin deprima(n)ta, dar pur si simplu imi trec ganduri prin minte (da, mai face mintea mea si asa ceva cateodata). Ce ar fi fost daca nu m-as fi nacut? Cum ar fi aratat lumea parintilor mei? Cum ar fi fost daca as fi ramas un suflet acolo sus, sa pot vedea ce se intampla aici jos? Cum ar fi fost viata voasta daca nu m-ati fi intalnit niciodata? Ma intreb daca si voi va intrebati asta.

Oricum, acum, ca tot exist, sa-mi para rau? Sa cred ca mai bine nu eram si mai bine nu ma incapatanam? Poate era mai simplu pentru toti. Acum, ca pot gandi pentru atunci, m-as fi sacrificat. Pentru ca viata voastra sa fie mai buna, sau cel putin mai simpla. Dar, daca, prin absurd, as disparea, ar plange cineva dupa mine? Sau m-ati uita imediat? Sau nici nu v-ati aduce aminte de mine daca nu ar exista pozele? Nu-mi pot imagina nimic din astea si nici nu vreau sa fac. Vreau sa mai cred ca am lasat o urma in viata fiecaruia, in drumul tuturor si ca nu am fost niciodata o simpla prezenta, sau, mai rau, umbra.

Imi iubesc viata de acum si nu as vrea nimic in schimbul ei. Nu mi-as da-o nici macar pentru un copil, asa cum era sa o faca mama. Nu as da-o nici pentru tine, nici pentru altcineva. Nu as da-o nici macar imprumut. Asa ca, daca vrei viata mea, atunci omoara-ma, si nu ma mai chinui.

Asta nu e un post despre mine. E despre cei care nu stiu sa aprecieze viata, ceea ce au si ce inseamna sa nu fii prost…

4 comentarii (+add yours?)

  1. Invizibilul
    Iul 27, 2008 @ 05:58:35

    frumoase cuvinte …. daca totul ar fi asa de simplu nu ar ma fi nici un farmec!😉 Viata este ceva de nepretuit … pacat ca de cele mai multe ori ne complicam noi singuri existenta. Important este sa evidentiem lucrurile frumoase caci acestea conteaza cu adevarat !

  2. dorin spoaller
    Iul 28, 2008 @ 23:10:02

    Asa gandeam si eu odata…Pana mi-am dat seama ca nu ma ajuta cu nimic urinatul in vant. Poate ca ar fi mai bine daca te-ai lasa dusa de val. Unele lucruri nu se vor schimba in tara asta nici peste 3-4 generatii….

  3. Cristina
    Aug 01, 2008 @ 09:12:16

    Hello Alexandra, fain blog, faine idei ai in tine, felicitari! La fel cele mai inalte considerente pentru cea mai sexy bloggeritza, care inca nu e gata, dar ma bucur ca si acolo ai reusit s impresionezi intr-un mod placut. O zi frumoasa sa ai, si la mai multe posturi🙂

  4. SorinPLATON
    Aug 06, 2008 @ 10:07:29

    Pentru rubrica „de vacanta” va prezint „amintiri muzicale de cand inca nu existam”…🙂

    http://sorinplaton.wordpress.com/generalitati/potpuriu-muzical-1961/

    Enjoy!

Lasă un răspuns

