Lucrurile frumoase


Ar trebui să dureze la nesfârșit… spune un slogan publicitar. Și câtă dreptate are…

Ieri am fost uimită de optimismul și bunăstarea generală a dnei Anca Parghel. Nici măcar nu o cunosc, nu știu mai nimic despre ea și am auzit-o vorbind doar 10 minute. Dar m-a încurajat. M-a încurajat optimismul ei și m-a făcut să-mi întăresc credințele… ideile… gândurile. Știu că totul se întâmplă în noi și că ne facem viața pe atât de frumoasă pe cât o vrem sau ne-o imaginăm.

Dar totuși, cum de mii de oameni sunt nefericiți? Cum poți să-ți ”antrenezi” gândurile și sentimentele astfel încât să păstrezi lucrurile frumoase lângă tine la nesfârșit? Cum să faci să fii mereu binedispus și să te înconjori numai de lucruri bune?

Cred că nu voi afla niciodată secretul acestor lucruri, deși știu că el se află în mine. M-am ascuns și m-am închis ermetic… în mine. Toată suferința am șters-o. Știi cum e? La fel de simplu precum ai apăsa pe ”delete”.

I-am educat și pe alții în spiritul ăsta, dar am uitat să o fac și cu mine ca la carte. Tata spunea: ”Iartă, dar nu uita.” Ăsta e unul dintre posibilele elemente ale secretului. Atât timp cât ai puterea să treci peste toate, atât timp cât ești un om bun, nimic nu-ți va sta în cale. Iartă toate greșelile celorlalți, iartă toate greșelile naturii și ține minte tot ce ți se întâmplă, pentru că asta e hrana ta, e ceea ce te va ține treaz și în viață atunci când nu mai ai lucruri frumoase care să te înconjoare. Chiar și atunci când ești singur în camera ta și nu te gândești la nimic anume, toate lucrurile astea renasc în mintea ta.

Recunosc că aproape întotdeauna am vrut mai mult. Cel puțin, așa lăsam impresia. Oamenii din jurul meu mă criticau că niciodată nu mă mulțumesc cu ce am. Vă spun ceva: întotdeauna am fost mulțumită de sentimentele mele, întotdeuna am fost fericită atunci când am iubit, întotdeauna m-am rugat ca stările să rămână cu mine, pentru că eram cea mai fericită și nu ceream nimic, dar, în schimb, trebuia să dau totul. Și n-am fost nici egoistă. În schimb, întotdeauna mi-am dorit să fiu mai slabă, să fiu mai frumoasă, să fiu mai deșteaptă, să fiu mai ambițioasă, să am mai multe lucruri și tot așa. Adevărul e că am avut întotdeauna tot ce mi-a trebuit. Am vrut eu să am mai multe, atâta tot. Nu mă mulțumeam cu ce aveam pentru că știam că pot să am mai mult. Și cum naiba făceam de și reușeam câteodată?

Lucrurile frumoase din viața mea au rămas. Am amintiri, multe. Am și urâte, dar nici măcar nu se compară cu celelalte. Pentru că viața mea e cea mai frumoasă acum, când toate sunt pentru mine, când mă pot bucura de fiecare zi așa cum am învățat, când pot să iubesc, să respir, să trăiesc cum n-am făcut-o niciodată; când am cea mai frumoasă vârstă dintotdeauna, când am libertatea să fac ce vreau, când pot să învăț cel mai mult, când capacitățile mele se dezvoltă, când pot să fiu cea mai frumoasă, când am controlul sentimentelor și al vieții mele, când toată lumea e în jurul meu, când toate astrele s-au aliniat să mă servească; acum, când viața mea abia începe.

Vă spun că am testat: lucrurile frumoase durează la nesfârșit!

3 comentarii (+add yours?)

  1. dorinspoaller
    Mai 14, 2008 @ 22:24:28

    Cu finalul ai dat-o-n bara….Chiar crezi ca lucrurile frumoase dureaza la nesfarssit ? Chiar crezi asta ?

  2. Alexandra
    Mai 15, 2008 @ 22:32:48

    Nu stiu de ce spui asta… normal ca lucuruile frumoase dureaza la nesfarsit… cel putin atat timp cat nu ti se sterge memoria…

  3. dorinspoaller
    Mai 16, 2008 @ 18:25:15

    pai nimic nu dureaza la nesfarsit . nici macar lucrurile frumoase . daca ar fi asa , atunci nu am mai aprecia momentele in care patim ceva frumos . da-mi un exemplu de lucru frumos care dureaza la nesfarsit🙂

Lasă un răspuns

