Sfârşitul unei iubiri (1)


„O poveste nu are nici început, nici sfârşit; în mod arbitrar cineva îşi alege un moment din experienţa sa de la care priveşte înapoi sau înainte.”

(…)

„Nu mi-a trecut câtuşi de puţin prin minte că am să mă îndrăgostesc de ea. În primul rând, era frumoasă şi femeile frumoase, mai ales dacă sunt şi inteligente, îmi creează un anume sentiment de inferioritate. Nu ştiu dacă psihologii l-au numit deja complexul Cophetua, dar întotdeauna mi-a venit greu să simt o atracţie sexuală dacă nu am avut un sentiment de superioritate intelectuală sau fizică. Tot ce-am observat la ea atunci când am văzut-o prima dată a fost frumuseţea şi fericirea ei şi modul de a atinge oamenii cu mâinile, ca şi cum i-ar fi iubit.”

(…)

Adeseori mă deconcertase prin rostirea fermă a adevărului. Pe vremea când eram îndrăgostiţi, încercam s-o fac să spună mai mult decât adevărul – că iubirea noastră n-o să se sfârşească niciodată, că într-o zi ne vom căsători. N-aş fi crezut-o, dar mi-ar fi plăcut să aud aceste cuvinte de pe buzele ei, poate doar ca să am satisfacţia de a le respinge. Numai că ea n-a jucat niciodată acest joc de a se preface că ar crede, iar apoi, brusc şi pe neaşteptate îmi spulbera orice reticenţă printr-o frază atât de tandră şi de profundă…”

1 comentariu (+add yours?)

  1. Dan Iancu
    Apr 24, 2008 @ 06:18:22

    pentru totdeauna… limitata opţiune a durerii.

Lasă un răspuns

