C-aşa-i la modă


Cică se poartă. Nu ştiu de când şi de unde moda asta, dar e un adevărat fenomen să te îmbraci ponosit, să te murdăreşti niţel pe faţă şi pe mâini, să adopţi o expresie de aia gen „Vai de mine, mi-a murit toată familia şi nu mai am pe nimeni; tot ce-mi rămâne de făcut e să mor şi eu…” După ce ai luat „atitudine”, te urci fain- frumos într-un autobuz şi începi să te smiorcăi, să te vaiţi de toate cele şi să te rogi de lume să aibă puţină bunăvoinţă. Pentru că am marele nenoroc să circul cu RATBul (m-a înzestrat Gsus cu acest har), aud şi văd tot felul de minunăţii; unele mai mirobolante ca altele. So, nu mă mai impresionează demult textele pe model „Dacă aveţi suflet bun şi dacă vă lasă inima să mă ajutaţi şi pe mine, că mama a murit şi tata ne-a părăsit, iar alocaţia este de x, şi mai am 5 (de obicei atâţia) fraţi mai mici şi trebuie să am grijă de ei….” yady-yady-yada… Je t’aime, să moară maman!

Cine-i mai crede pe amărâţii sau mai-puţin-amărâţii ăştia? Ar fi câţiva, ce-i drept… Texte expirate, în principiu cam aceleaşi feţe, te obişnuieşti cu ei şi tot aşa. Dar, omul prost tot prost rămâne şi dacă nu semnalizează parcă nu e prost destul; şi vine Cutărică, îşi spune poezia, iar românul nostru, om bun şi înstărit din fire (că de aia circulă cu RATBul) scoate banu’ şi plăteşte, de parcă aşa ajunge-n Rai. Să-mi fie iertat, dar aici suntem nişte fraieri, pentru că e evident la unii dintre ei că n-au nici de departe nevoie de ajutorul nostru şi ne fraieresc ca pe ultimii cocârlari (nu ştiu ce înseamnă asta şi nu am mai auzit până acum, dar cuvântul ăsta a fost primul care mi-a venit în minte). Deci, nu am nimic cu cei care chiar nu au ce mânca şi nu au nici altă alternativă, dar când îi văd pe ăştia în toată puterea cum vin şi cerşesc mi se face scârbă. Du-te, bă, şi munceşte! că de aia ai două mâini şi două picioare şi eşti cât dulapu’, nu veni cu miloaga la mine că nu sunt Maica Theresa! Întotdeauna i-am ajutat pe cei de lângă mine când au avut nevoie de ajutor; unii ştiu că i-am ajutat chiar dacă n-au avut nevoie şi nu mai puteau scăpa apoi de mine; sunt pro acte de binefacere, dar atunci când şi cu cine trebuie.

Şi, dacă aşa-i la modă, atunci să purtăm toţi. Mai ales că suntem nişte originali. Mâine am zis, mă duc la second să-mi iau haine noi (sîc!) şi mă apuc de cerşit să văd cu cât e mai profitabil să faci treaba asta prin mijloacele de transport în comun în loc să munceşti cinstit, să văd cât de miloşi sunt românii şi datorită cui ne ajută pe toţi Almighty şi de unde până unde moda asta la români. Şi să nu-mi spuneţi că foamea i-a împins pe toţi la asta că nu vă cred, să moară viaţa mea!

5 comentarii (+add yours?)

  1. ratonul
    Mar 22, 2008 @ 13:12:34

    Nu stiu daca cersitul poate fi considerat o moda (desi poate ca Filantropica facuse cersitului un pic de „reclama”), dar trebuie sa nu pici in greseala de a compara un fenomen socio-cultural, fie el de sub-cultura, cum e Emo, cu cei ce cersesc in autobuze. Atata timp cat poti sa muncesti, e blamabil ca nu o faci si cersesti. Pe de alta parte, daca stai sa te uiti la cum sunt platit oamenii la noi, uneori cersitul e mai profitabil (nu mira pe nimeni nu🙂 ). Una peste alta solutia nu e sa te cobori tu la nivelul lor, fie vorba de limbaj, fie vorba de dress code, ci sa iti exprimi parerea obiectiv in speranta ca societate noastra, asa schiloada cum e ea, o sa fac apsul spre ceva mai sanatos si acest gen de manifestari se vor rari ca numar. Si ca o ultima paranteza, exista cersetori peste tot in lumea, e ceva vechi de cand lumea…. Arata-le calea cea buna, daca vor bine, daca nu nu, tu o sa fii cu constiinta impacata iar ei raman cu libertatea alegerii. Intr-o societate democratica, cam asta ar fi the right thing to do

  2. radudumbrava
    Mar 22, 2008 @ 16:38:06

    nici eu nu cred, sa moara mamicutza si copilasii mei…!🙂

  3. gadjodillo
    Mar 23, 2008 @ 00:45:32

    le zici bine.

  4. mazgalica
    Mar 23, 2008 @ 10:32:12

    Pe bune că am vrut să scriu un post despre cât de insensibilă am devenit şi că nu mă mai impresionează deloc cerşetorii din autobuze sau tren. Dar se pare că e ceva normal, şi nu sunt singura persoană imună la discursul lor de oameni cărora le-a ars şi cu zece fraţi acasă. Păi dacă te apuci de cerşit, măcar să-ţi scoţi banii pe care îi bagi în hainele de la SH sau în cartonul pe care îţi scrii discursul .

  5. krossfire
    Mar 23, 2008 @ 21:27:49

    Pai normal, ca toti suntem victime ale societatii care nu vrea sa ne dea bani, partaneri de viata si locuinte doar pentur ca meritam

Lasă un răspuns

