Istoria iubirii (2)


Iubirea între îngeri

Cum dorm îngerii. Nu au un somn profund. Se sucesc şi se răsucesc, încercând să înţeleagă misterele pământenilor. Nu ştiu ce înseamnă să-ţi iei o noua pereche de ochelari şi, dintr-o dată, să vezi iar lumea cu un amestec de dezamăgire şi recunoştinţă. Prima oară când o fată numită Alma îţi înfăşoară talia cu mâinile: îngerii nu pot înţelege o asemenea senzaţie, ei au numai teorii abstracte, nu cunosc ideile materiale. Dacă le dai un glob de sticlă în care ninge dacă îl întorci, s-ar putea să nu ştie că trebuie să-l scuture. De asemenea, îngerii nu visează. Din această pricină, au un subiect de discuţie în minus. Într-un fel răsturnat, când se trezesc din somn, simt că ar fi ceva ce uită să-şi povestească unii altora. Există între îngeri o divergenţă de idei dacă acest lucru e rezultatul unui element vestigial, rezidual, sau rezultatul empatiei dintre ei şi pământeni, atât de puternică, încât uneori îi face să plângă. În ceea ce priveşte visele, îngerii se împart deci în două tabere. Chiar şi printre îngeri dăinuie amărăciunea diviziunii.

Chestiuni particulare. E drept că îngerii nu au simţul mirosului, dar, în dragostea lor infinită faţă de pământeni, se întrec între ei să miroasă totul din jur. Asemenea câinilor, nu se ruşinează să se adulmece unul pe celălalt. Uneori, când nu reuşesc să adoarmă, zac în pat cu nasul îngropat în subţioară, întrebându-se singuri oare ce miros au.

Conflictele între îngeri. Sunt nesfârşite şi nu există speranţă de soluţionare. Din pricină că dezbat ce înseamnă să trăieşti printre pământeni şi pentru că nu sunt conştienţi că părerile lor constituie doar simple speculaţii, aşa cum şi pământenii fac speculaţii despre natura lui Dumnezeu (sau absenţa acesteia).

A fi singur. Asemenea pământenilor, îngerii se plictisesc câteodată unii de ceilalţi şi doresc să fie singuri. Întrucât casele în care locuiesc sunt foarte aglomerate şi nu au nici un loc unde să se retragă, singurul lucru pe care-l poate face un înger în asemenea momente este să închidă ochii şi să-şi culce capul pe braţe. Când un înger adoptă asemenea poziţie, ceilalţi înţeleg că se amăgeşte că ar fi singur, aşa că păşesc tiptil, în vârful picioarelor. Pentru a-i întări autoamăgirea, e posibil să discute despre el, ca şi cum n-ar fi acolo. Dacă, din întâmplare, se lovesc de el, şoptesc: „N-am fost eu.”

La bine şi la rău. Îngerii nu se căsătoresc. În primul rând, sunt prea ocupaţi, şi în al doilea rând, nu se îndrăgostesc unii de alţii. (Dcă nu ştiţi ce simţi când o persoană pe care o iubeşti îşi lunecă mâna, pentru prima oară, în jurul taliei tale, atunci nu ştiţi ce-i iubirea).

Azi am terminat de citit cartea şi am ajuns pe la jumatetea celei de-a doua din maraton („Recviem pentru un vis”)… promit pasaje şi din asta.

În altă ordine de idei, club Tan Tan e mişto. Un fel de recenzie: muzică de toate felurile (mă rog, în măsura în care se poate spune asta despre un club relativ normal), lume nu foarte multă, câteva fiţe, câţiva copii, dar deja astea le găseşti peste tot cred; cel mai mult contează anturajul, aşa că eu una m-am simţit bine😀 Ah, că era să uit! Şi în Arcade Cafe e de mers, aşa că enjoy😉

Apoi, am vrut să scriu despre ceva. M-am răzgândit…

7 comentarii (+add yours?)

  1. dorinspoaller
    Feb 11, 2008 @ 00:14:32

    Bine ca parcurg tot textul ca sa aflu la sfarsit ca te-ai razgandit sa mai zici ceva . Acuma sunt mai curios de ce ai fi avut de zis decat de mesajul textului😀 huooo😀

  2. aikisan
    Feb 11, 2008 @ 10:59:09

    parca ingerii n-aveau sex

  3. rasarit
    Feb 11, 2008 @ 13:12:24

    un pasaj minunat in care,analizati, ingerii, capata valente poetice. mi se pare corect!

  4. dorinspoaller
    Feb 11, 2008 @ 22:19:12

    Ingerii nu au numai valoare poetica . Parerea mea .

  5. SorinPLATON
    Feb 13, 2008 @ 08:14:51

    Incearca sa te canalizezi mai mult pe realitate; cred ca ai face-o cu mult succes; daca tot e sa „ne scriem” in blogosfera atunci cel putin sa o facem lipsiti de orice scrupul; viata este mult mai „ciocolatie” decat roz bon-bon-ul filtrului tau (de altfel reconfortant)… Sunt curios cum ar arata o radigrafie realista a ceea ce surprinzi idealist.

    In alta ordine de idei..te salut!🙂

    1=

  6. Alexandra Solomon
    Feb 13, 2008 @ 10:27:51

    Cu realitatea trăiesc zilnic, mă lovesc de ea la fiecare pas şi nu-mi provoacă greaţă… Ăsta era un pasaj din „Istoria iubirii” de Nicole Krauss, o carte care mi-a plăcut tare mult, o carte cu care îţi poţi pierde vremea citind ceva bun şi o carte pe care, dacă ai citi-o, ai rămâne surprins de duritatea realităţii ei…

  7. tonyakazhao
    Feb 16, 2008 @ 00:27:52

    aaaa da… ingeri… aaa… a!
    Cat despre cealalta ordine de idei si intr-o alta ordine de idei mi-am pierdut ideile…🙂
    Tan Tan – sincer… mi-a placut mai mult in Zvon si chiar si in cealalta rocareala in care am intrat… muzica din Tan Tan nu mi s-a parut deloc diversa… a fost doar muzica house – mixuri. M-am simtit cam batran acolo… parca nu mai inteleg – si cand te gandesti ca am fost un mare fan al genului si al cluburilor de gen🙂 – nah… mai imbatraneste lumea, se mai schimba in unele privinte.
    Una peste alta m-am simtit bine cu voi in seara aia si sa speram ca ne vom mai vedea la o vorbarie. Sa mutam vorbaria de aici la o bere🙂
    Si ca sa inchei o sa imi fac si eu reclama la tine aici ca daca tot mi-am facut si eu blog sa fiu la moda sa am si vizitatori :))
    Fericire maxima si sanatate brusca! sau invers ;))

Lasă un răspuns

